Realitní makléř je na schůzce s klienty.

3 vlastnosti, které definují dobrého realitního makléře

Jaký chcete, aby byl váš realitní makléř, který vám pomůže prodat nemovitost?

Zkušený?

Jistě, zkušenosti a znalosti v oboru jsou v realitním marketingu potřebné. Bez nich se to nepohne.

Při výběru realitního makléře byste si ovšem měli ohlídat i jiné, méně hmatatelné, vlastnosti. Říká se jim soft skills a ty základní, které by měl makléř dobře ovládat, si ukážeme v dnešním článku.

První dojem je rozhodující

Jaký je rozdíl mezi „Dobrej“ a „Dobrý den“? Podle mě podstatný.

S realitním makléřem se musíte hlavně cítit dobře. A zda tomu tak bude, většinou poznáte už díky prvnímu telefonátu nebo e-mailu. Nemusí to být hned osobní schůzka.

Je trpělivý? Zodpovídá vaše dotazy s laskavostí a znatelnou péčí? Jistě nechcete mít pocit, že někoho svými otázkami otravujete. Realitní makléř by měl chápat, že je pro vás prodej nemovitosti třeba úplná novinka a o prodejním procesu nevíte zhola nic.

A jak si nejlépe odpovědět na otázku, zda se vám s daným makléřem bude dobře spolupracovat? Je vám realitní makléř sympatický a cítíte, že vám chce opravdu pomoci? Pokud ano, možná jste našli svého makléře.

Naslouchá a vysvětluje

Toto slovní spojení je velmi nadužívané, ale nevím, jak jinak to říct.

Každý prodej domu je individuální. A tak by se k němu mělo přistupovat.

Realitní marketing není pásová výroba. Nemáme normy a tabulky, do kterých se musíme napasovat. Často je to improvizaci a hledání nových cest, jak vyhovět různorodým přáním klientů.

A tak se pozná specialista – dokáže zajistit výhodný prodej nemovitost, kdy dodrží závazná pravidla realitního světa a zároveň vyjde vstříc požadavkům klienta.

Věříte mu?

Důvěra je důležitá nejen pro vás jako pro prodávajícího, ale také pro kupujícího. Zájemce o nemovitost totiž čeká velký životní milník – koupě nemovitosti. A musí si být naprosto jistý, že koupí dělá správný krok. Pokud z vašeho realitního makléře nebude sálat důvěra, potenciální zájemce může znejistit.

Je to složité, já vím. Tyto „měkké“ vlastnosti jsou abstraktní a často na první dobrou těžko rozeznatelné.

Možná na závěr článku očekáváte rozuzlení ve smyslu, že všechny výše zmíněné vlastnosti mám, a proto jsem ta nejlepší možná varianta pro váš prodej nemovitosti.

Řeknu jediné: každý prodej se snažím zakládat na důvěře, empatii a pochopení, abych dokázal vaši nemovitost výhodně prodat a vy jste si celý proces doslova užili bez starostí. To je můj cíl.

Pokud o takový prodej stojíte, kontaktujte mě.