Odolávat zástupu zájemců a mít z čeho vybírat. To je sen snad každého, kdo nemovitost prodává.
Pokud je potenciálních kupců opravdu hodně a jejich zájem je vážný, mohl by se vyplatit tzv. aukční prodej. Co to je a kdy jej zvolit si ukážeme v dnešním článku.
Nejlepší je začít hned od začátku
Určit, zda je byt či dům vhodný k aukčnímu prodeji, není vždy zřejmé na první pohled. Jsou potřeba zkušenosti, znalost potřeb zájemců a trochu štěstí.
Obecně jsou pro aukční prodej nejvhodnější nemovitosti, které odpovídají popisu extrémně poptávanému zboží. Tedy takové nabídce, která se jako inzerát na realitních serverech většinou dlouho neohřeje a své zájemce si rychle najde.
Které to jsou?
Záleží na tom, co na realitním trhu zrovna letí a po čem zájemci baží. Pokud si uděláte důkladný průzkum trhu a preferencí kupujících, máte šanci, že žádané vlastnosti nemovitostí objevíte. Může to být konkrétní velikost, atraktivní lokalita, vybavení, nebo jen parkovací místo.
Jestliže hned na začátku prodeje nemovitosti zjistíte, že váš byt nebo dům je vhodným kandidátem pro aukci a předpokládáte velký zájem kupců, směle do toho.
Když se to na začátku nepovede
Někdy je ale těžké odhadnout, jak bude prodej probíhat. Z průměrné nemovitosti se díky dobře nastavené prodejní strategii může vyklubat realitní klenot a přede dveřmi objevíte frontu zájemců.
Nevěste hlavu, svoje rozhodnutí jste nepromarnili. Stále ještě můžete naskočit na rozjetý vlak prodeje aukcí.
Důležité ale je ověřit si, že patrný zájem potenciálních kupců je opravdový. Pozornost, kterou vám zájemci věnují, může být dána jen jejich zvědavostí než vážným zájmem o koupi. V takovém případě by se vám prodej aukcí rozhodně nevyplatil.
Jak to poznáte?
Opět záleží na vašich zkušenostech a chování zájemců, podle kterého většinou poznáte, zda zájem jen předstírají. Chcete si být jisti, že jste se pro prodej aukcí rozhodli správně? Obraťte se na profesionála, který má potřebné zkušenosti, know-how i trochu toho štěstí.