Tvoření atraktivní inzerce nemovitostí, aby ji našel správný zájemce.

3 tipy pro inzerce nemovitostí aneb ať jste vidět

Opravdu je inzerce nemovitostí v dnešní době jednoduchý úkol?

Bytů a domů je málo, ceny vysoko a při zmínce o prodeji na sebe první zájemci nenechají dlouho čekat. Skoro to vypadá, že stačí udělat pár fotek, vytvořit jednoduchý inzerát se strohým titulkem “prodám byt“ a do týdne je prodáno.

To je samozřejmě pro dnešní dobu uvěřitelný scénář.

Nicméně, tímto způsobem se zanedbanou inzercí ztratíte další potenciální kupce. A při prodeji nemovitosti platí, že čím více je zájemců, tím výhodněji prodáte.

A o to přece jde. Prodat za nejvyšší částku.

Pojďme se podívat, jak pomocí kvalitní inzerce dostat za prodej nemovitosti co nejvíce peněz.

1. Vyfoťte to

Aby se zájemci odhodlali přijít na osobní prohlídku, musí je nejdříve zaujmout fotografie vašeho inzerátu. Snímky by měly být kvalitní, ostré a přirozené. Jen tak si potenciální kupci snadno představí, že budou v bytě či domě sami žít.

K navození podobné představy pomůže homestaging. Ten spočívá v úpravě interiéru, dekorací, nábytku a detailů jednotlivých místností. Díky homestagingu zájemci ze snímků pocítí teplo domova.

Pokud chcete, aby byl váš inzerát opravdu na úrovni a vynikal před ostatními, zvažte pořízení 3D fotografií, virtuálních prohlídek, nákresu půdorysu nebo dechberoucích fotografií za pomocí dronu.

2. Popište to

Jestliže jste nepodcenili první tip, zájemce se u vašeho inzerátu pozastaví a bude chtít vědět více. Je čas nemovitost výstižně popsat.

Nejdůležitější je titulek. Ten sestavte z příslušných charakteristik bytu či domu. Zájemce tak získá okamžité základní informace o nemovitosti.

Příklad: Prodej bytu 2+1 v Humpolci, 60 m2 s terasou

Samotný popisný text nemusí být příliš dlouhý. Používejte spíše kratší věty a pište srozumitelným jazykem bez zbytečných metafor a kudrlinek. Zaměřte se na hlavní vlastnosti nemovitosti a zkuste se i trochu pochlubit. Například uveďte, že je byt čerstvě po rekonstrukci (samozřejmě, pokud je to pravda).

3. Předveďte to

Inzerát máte připravený a teď stačí předvést ho zájemcům. K tomu mohou posloužit tradiční realitní servery, kde inzerát snadno na pár kliknutí vyvěsíte. Další online možností pro odvážnější je vytvoření reklamy na Facebooku nebo jiné sociální síti.

Nezapomínejte ale na offline svět. Mocným nástrojem jsou také reklamní cedule a plachty umístěné před samotnou nemovitost. Můžete zkusit rozesílání letáků nebo uspořádání dne otevřených dveří.

Pokud chcete mít jistotu, že váš inzerát bude mít profesionální podobu a bude opravdu vidět, obraťte se na makléře. Takový odborník vám nejenom pomůže s tvorbou inzerátu, ale navíc vás provede prodejní strategií, zodpoví právní otázky nebo poradí s odhadem ceny nemovitosti.

Profesionální inzerce nemovitostí vzbudí více pozornosti i v případě, kdy je cena vyšší. Pokud pochybujete, že zvládnete kvalitní prezentaci v inzerci sami, doporučuji obrátit se na profesionála.