Proč je tak těžké vysvětlit malému dítěti u regálu s cukrovinkami, že jste přišli jen pro deset rohlíků a rozhodně nehodláte kupovat pytlík gumových medvídků? Barevné obaly plné veselých postaviček jsou pro děti zkrátka neodolatelné.
Možná si říkáte, že vy takoví nejste. Vy jste přece dospělí, obal vás nezajímá, vy chcete hlavně zjistit, co se skrývá za ním. Pravda je ovšem taková, že mozek dítěte i dospělého jedince funguje v tomto případě docela podobně. Správný obal dokáže oslovit každého.
Jak tedy správně zabalit prodej domu?
Mluvte jazykem zájemců
Potenciální kupci se s vaší nemovitostí většinou poprvé setkají jako s inzerátem na realitním serveru. Zde máte šanci zájemce přesvědčit, že nemovitost skutečně stojí za osobní prohlídku. Rozhodující jsou zejména tyto dva faktory:
- Fotografie
Snímky jsou v inzerátech středem pozornosti. A není divu. Zájemci si díky nim vytvoří o nemovitosti jasnou představu a jsou pro ně možným odrazovým můstkem k osobní prohlídce.
Aby fotografie zaujaly, měly by být kvalitní, přirozené a nejlépe pořízené profesionálem. Focení je standardní doplňkovou službou home stagingu. Prostory nemovitosti se nejdříve naaranžují, přidají se dekorace, nábytek, detaily a výsledkem jsou lákavé snímky.
- Popisek
S popisným textem si hlavu příliš nelámejte. Stačí vše popsat tak, jak to ve skutečnosti je. Jak je dům velký, kolik má pokojů, na jaké vybavení se mohou zájemci těšit a zda je k dispozici garáž, balkón či parkování.
Pište srozumitelně, v kratších větách a jazykem potenciálních kupců.
Nejdůležitějších je prvních 7 vteřin
Nezáleží na tom, zda prodáváte gumové medvídky, nebo nabízíte nové místo k bydlení. Vždy byste měli přemýšlet nad tím, jak prodej hezky zabalit a zanechat bezchybný první dojem.
Co je příkladem odpudivého obalu?
- Holé zdi
- Vrzající panty dveří
- Nepořádek a chaos
Co naopak kupce přitáhne?
- Uklizené a voňavé pokoje
- Dekorace a detaily
- Naaranžovaný nábytek
K vytvoření lákavého obalu není potřeba pouštět se do nákladných rekonstrukcí. Postačí pověsit pár obrázků, poklidit a ukázat novým majitelům, jak by v nemovitosti mohli žít právě oni. To je kouzlo home stagingu.
Najděte si toho pravého
Prodej nemovitosti musí mít svého prodejce. Člověka, který bude zvedat telefony, provádět zájemce na osobních prohlídkách, řešit nepříjemné právní úkony a předávat klíče k novému bydlení.
Tím prodejcem můžete být vy. Čeká vás občas příjemná a občas zase trochu únavná cesta prodejem nemovitosti. Pokud máte pevné nervy, dostatek času a nebojíte se neznámého, můžete se o prodej domu pokusit na vlastní pěst.
Druhou možností je svěřit se do péče realitního makléře. Ten má své vlastní prodejní nástroje, databázi kupujících a potřebné know-how, jak vaši nemovitost pěkně zabalit, aby se prodávala stejně dobře jako gumoví medvídci.
Těší mě. Já jsem Makléř Martin.